Jan Vertonghen over Vincent Kompany

Vincent Kompany zorgde met zijn beslissing om speler-trainer te worden van RSC Anderlecht voor het grootste nieuws in het Belgische voetbal. Rode Duivel Jan Vertonghen vindt het knap van Paars-Wit.

“Bij Anderlecht kwam een positie vrij, die hebben nieuwe mensen in het bestuur die een frisse wind willen laten waaien. Ik vind het heel knap van Marc Coucke, Michael Verschueren en Frank Arnesen dat ze aan hem hebben gedacht. En ook dat Vincent het aandurft, want ik dacht altijd: Kompany is eigenlijk te groot voor België. Maar het is zijn club, hij heeft een beetje met Brussel wat ik met Amsterdam heb, waarschijnlijk nog meer omdat hij echt uit de stad komt en al vanaf zijn zesde bij Anderlecht speelt. Z’n familie komt er vandaan, z’n vader is burgemeester in een van de gemeenten. Dus het is een soort van totaalplaatje voor hem”, zegt hij aan Sport/Voetbalmagazine.

Anderlecht heeft er alvast een fan bij. “Hij zei dat het een geweldige kans voor hem was. Dus ik word nu de grootste fan van Anderlecht. (lacht) Van thuis uit zijn we eigenlijk niet echt Anderlechtgezind, vroeger was ik meer voor Club Brugge. Ik was altijd een beetje aan het dollen met mijn nonkels die Anderlechtsupporters waren. Maar nu word ik de allergrootste Anderlechtfan en ga ik op de tribune zitten! (lacht) Ik ben gewoon fan van Kompany en ik denk dat hij ook doorgaat bij het nationale elftal.”

Plaats een reactie